2011. február 26., szombat

Diós és mákos briós

Hozzávalók - 12 db:
2,8 dl tej,7dkg  cukor,4 dkg friss élesztő,2 csomag vaníliás cukor,1 tojás,1 tojás sárgája,3 evőkanál olaj,60 dkg finomliszt,1 teáskanál só

Töltelék:
kb. 5-10 dkg olvasztott margarin, darált dió+porcukor,darált mák+porcukor
Lekenéshez:
1 tojássárga
A hozzávalókból lágyabb, jól nyújtható hólyagos tésztát dagasztottam, majd kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Lisztezett felületre borítottam, 12 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem a darabokat. Kb. 15-20 percig hagytam letakarva, hogy ismét visszanyerjék a rugalmasságukat, nyújthatóvá váljanak. Ezután minden darabot egyesével oválisra nyújtottam, megkentem puha vajjal, megszórtam cukrozott mákkal vagy dióval. Csiga alakban feltekertem . A végét az ujjammal ellapítottam ezt a csiga alá hajtottam, így nem bomlik szét.
Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket. Hagytam őket ismét 30-40 percig pihenni, majd 200 fokon pirosra sütöttem.
Jó étvágyat
Eredeti recept innen!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése