2011. január 31., hétfő

Csavart mákos-szilvalekváros kalács

Vágytam valami finom kalácsra........elkezdtem keresgélni,rátaláltam erre a receptre....ahogy olvastam már éreztem a számba az ízét...muszáj volt megsütnöm...
Nem csalódtam nagyon-nagyon finom...
Bármilyen töltelékkel elkészíthető..
Ez most szilvalekváros-mákos lett..

Hozzávalók:25 dkg finomliszt,10 dkg rétesliszt,1 dkg élesztő(én 3 dkg raktam bele), 2,5 dl tej,3 dkg cukor,1 evőkanál olaj,1 csipet só,1 tojássárgája+ 1 a kenéshez
Töltelék:kb 5-6 dkg darált mák,2-3 evőkanál porcukor,4 púpos evőkanál szilvalekvár
A 2 fajta lisztet kimértem.Kb 1 dl tejet meglangyosítottam,szórtam bele kristálycukrot és belemorzsoltam az élesztőt ,hagytam felfutni.Közben a többi tejet,sót,maradék cukrot,olajat,tojássárgáját hozzáadtam a liszthez,végül beleborítottam a felfutott élesztőt is.Összedolgoztam,dagasztottam és letakarva duplájára kelesztettem.
Kelesztés után kettévágtam a tésztát,átgyúrtam és kinyújtottam mindkét cipót kb 20*35 cm-es téglalappá.
Megkentem őket szilvalekvárral és  megszórtam cukros mákkal.Feltekertem mint a bejglit.A 2tekert rudat összecsavartam és sütőpapírral bélelt 30*10 cm-es formába tettem.20 percig pihentettem.
Tojással lekentem és kb 25-30 perc alatt megsütöttem.
Ha nagyon sülne a teteje tegyünk rá alufóliát vagy sütőpapírt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése