2011. január 12., szerda

Szuflé

Névnapomra anyukámtól szuflé formákat kaptam.Nagyon régóta fájt rá a fogam és nagyon örültem neki.!
Az igazság az,hogy amennyire nagy  volt az öröm,annyira nagy volt a lustaság is...Sok ideig állt a szekrényben a polcon,mire kedvet kaptam ahhoz,hogy kipróbáljam.
Megmondom őszintén,hogy az első receptet kipróbáltam hozzá amit a neten találtam...és háááát nekem nem nyerte el a tetszésemet.Párom nagyon nagy örömmel fogyasztotta..neki nagyon ízlett..
Igen lehet velem van a baj...mint említettem már nem vagyok nagy édesség fogyasztó..
Azért megosztom veletek a receptet..
Csokiszuflé:(ez a mennyiség 6 szufléhoz elegendő):
                   250 ml tej,10 dkg cukor,11 dkg kakaópor,4 dkg liszt,4 tojás---ebből 2 szétválasztva,
kevés vaj a formák kikenéséhez
Melegítsük fel a tejet a cukor felével és 10 dkg kakaóporral.Közben egy tálban keverjük össze a 2 tojást,a 2 tojássárgáját és a lisztet.Fokozatosan és gyors keverés mellett sűrítsük be a mártást.Ha puding sűrűségű vegyük le a tűzről és hűtsük ki.
Melegítsük elő a sütőt,majd verjük fel a 2 tojásfehérjét kemény habbá a maradék cukorral.
A formákat vajazzuk ki és a maradék kakaóport is oszlassuk el benne.
Óvatosan keverjük bele a hideg mártásba a tojás felvert habját,majd kanalazzuk a formákba.
15 percig kell sütni.A sütőt ne nyitogassuk ,az utolsó 5 percben fog megemelkedni a szuflénk.
Fogyasztás előtt készítsük el,mert ahogy hűl úgy esik össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése