2011. január 12., szerda

Sajtos pogácsa

pogácsát sütöttem:):)
Általában nagyon ritkán készítek pogácsát illetve sós ropogtatni valókat,mert párom nem nagyon rajong értük..
Most nagyon megkívántam a pogit és  nem tudtam megállni hogy ne készítsek...
Elkezdtem böngészni valami jó recept után és Aliznál meg is találtam a számomra szimpatikusat:):)
Én az eredeti recept szerint készítettem ,semmit nem változtattam rajta!
Az eredeti recept itt található: http://azila.gportal.hu/gindex.php?pg=22630734
Ebből az adagból nekem 3 nagy tepsivel lett..(bár nem raktam túl sűrűre őket)
Íme a recept!!

Hozzávalók:50 dkg liszt,25 dkg margarin,2 dl tejföl,2 tojássárgája,3 dkg élesztő,1 dl tej,só
A lisztet tálba szitáljuk majd a margarint elmorzsoljuk benne..Ízlés szerint sót rakunk bele.
A tejben felfuttatjuk az élesztőt és a lisztes margarinos masszához adjuk.A tejfölt és a tojássárgákat is hozzákeverjük.
Miután összeállítottuk a tésztát kinyújtjuk téglalap   alakúra és hajtogatjuk..Először 3 részre hajtogatom,majd a két szélét  középre és egymásra.20 percig pihentetem,és ezt még kétszer megismételem.Minden hajtogatás után 20 perc  pihenő.
Majd  a harmadik hajtogatás után újra kinyújtjuk,megkenjük tojásfehérjével,megszórjuk reszelt sajttal ,kiszaggatjuk és sütjük!
Nagyon finom lett...
Bár az enyém nem lett olyan szép mint  Alízé,de megvagyok elégedve vele:):):
Köszönet neki a receptért!!!


Jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése